سألت نفسي كتيير لو كنت حرامي او من النظام السابق او انتمي اليه او عايز احميه و في نفس موقع المجلس العسكري بعد الثورة كنت عملت ايه؟ 


بسرعة جاتني الفكرة و بدون تفكير كتير و في اقل من دقيقة لقيت بعقلية الحرامي او اللي عايز يعمل مؤامرة كنت عملت مجلس رئاسي مدني فورا منذ طلبه من جانب الثوار لأن انا مش عايز شتيمة و قلة قيمة خصوصا لو كان الناس بتقولي ساعتها "اني انا و انت ايد واحدة" و لقيت لما آجي اعمل كدة لن اشارك فيه بصفتي و او اشارك بشخصي و لكن ساعتها  اقدر انقلب عليه لو الشعب زهق منه او خليتهم يزهقوا منه و ساعتها كنت حكمت و بعين قوية و محدش يقدر يفتح بقه لأني جاي اخلص او كنت جبت ناس تبعي او ظبتهم و خليتهم تبعي و لعبت انا من ورا الستارة و حميت و دبرت و لكن لحسن الحظ ان مفيش جنرال في العسكري ذكي سياسيا حتى ذكاء الحرامي البسيط و الحمد لله.

Share/Bookmark

0 التعليقات

إرسال تعليق

أترك تعليق من فضلك